Groepslessen Groningen | MyGym Groningen

Groepslessen Groningen
MyGym Groningen

Een lesrooster met genoeg te doen
Met 19 verschillende lessen en meer dan 10 groepslessen per week, kan je gaan wanneer je wilt.
Grote ruimte, kleine groepen
In zowel onze grote als kleine zaal train je op 1,5 meter afstand, en met niet meer dan 20 sporters per les.
45 minuten
Onze lessen zijn allemaal 45 minuten en sluiten op elkaar aan. Meerdere lessen op één avond is mogelijk!
Onbeperkt groepslessen
Voor een vaste prijs onbeperkt groepslessen bezoeken in de ochtend, avond en weekenden

Het grootste aanbod van onbeperkt groepslessen in Groningen

Bij MYGYM horen wij vaak van onze sporters dat ze blij zijn met de diversiteit in lessen. Met ruim 19 verschillende soorten groepslessen hebben wij voor ieder wat wils. Van yoga en pilates tot aan cardio en kracht, en vooral altijd met veel plezier.

In het lesrooster vind je meer dan 10 lesuren per week. Elke dag is er een les. In de ochtend, avond en in het weekend kan jij voor een vast bedrag per maand komen sporten. Zonder een limiet aan het aantal credit per week. Je komt zo vaak als je maar wil.

Daarnaast hebben wij meerdere zalen en vind het overgrote deel plaats in onze grote hoge zaal. Hierdoor is er altijd voldoende afstand en ruimte om te trainen. De groepsgrootte varieert van 5 tot 20 sporters waardoor de trainer aandacht heeft voor iedereen.

Bootcamp Groningen (outdoor)

Een outdoor groepstraining gericht op het verstevigen van de spieren en het verbeteren van de conditie onder alle weersomstandigheden.

Informatie: Dé cursus waarin je in een uur tijd in de buitenlucht in een groep hardloopt en tientallen krachtoefeningen doet, gebruik makend van al de (natuurlijke) middelen die de stad Groningen te bieden heeft. In een groep van maximaal 15 cursisten ga je onder leiding van een bootcamp instructeur op pad langs de heuvels en bospaden in het Noorderplantsoen. Gedurende de cursus dagen we je uit om een uur lang alles te geven, te genieten van de frisse lucht en te genieten van de energie die we met elkaar los maken! Bootcamp is er iedere avond van de week op een andere locatie in Groningen, speciaal voor de ACLO is de dinsdagavond gekozen als bootcamp cursus. In periode 1B zal de cursus ook op woensdag plaatsvinden.

Voordelen van bootcampen

Kernwoorden: Conditie, Kracht, Explosiviteit, Outdoor

Pilates

Pilates gaat over controle. Door de regie van de geest en je lijf kan je een sterkere core en lichaam opbouwen.

Informatie: Pilates in Groningen, ook bij MyGym Groningen! Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is.

Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen. Het lichaam train je met precisie en concentratie, waardoor je stabiliteit, coördinatie en spierkracht verbeteren. Tijdens deze groepsles worden verschillende grondoefeningen uitgevoerd voor alle spiergroepen waarbij we focussen op de core. Hierdoor verminderen rug klachten en zal je houding verbeteren.

Pilates in een low impact les, oefeningen worden op laag tempo uitgevoerd. Zo kan iedereen op het eigen niveau beginnen. Door goede begeleiding en rustige muziek kom je stressvrij weer in de buitenlucht van Groningen.

Voordelen van pilates

Kernwoorden: Spierkracht, Flexibiliteit, Stabiliteit, Houding

Yoga Groningen

Fitheid is veel meer dan fysiek sterk zijn, ook je geest moet in conditie zijn. Met yoga werkt je aan lichaam en geest.

Informatie: Bij MyGym kan je op een laagdrempelige manier met Yoga in aanraking komen en starten. Onze les gebruikt elementen van Hatha yoga en Yin Yoga en de beste bewegingen uit Yoga, Tai Chi en Pilates.

Het draait om het verbeteren van je houding, lenigheid, statische kracht, coördinatie en evenwicht. De les is geschikt voor ieder niveau en toegankelijk doordat het doel is dat je elke houding met gemak kan uitvoeren binnen je eigen kunnen. Een rustige vorm van yoga met langzame overgangen waarbij de houdingen elkaar opvolgen in een vloeiende reeks.

Door je lichaam en geest tot rust te laten komen, ontstaat er ruimte om te luisteren naar jezelf. Focus op je houding en het verminderen van pijn en overmatige spanning in rug, nek en schouders.

Voordelen van yoga

Kernwoorden: Ontspanning, Mindfulness, Flexibiliteit, Coördinatie

Mobility & Stretch

Mobility is het geheim van sporters. Je wordt er soepeler van, voorkomt blessures en traint je beweeglijkheid.

Informatie: Heb je een zittend beroep, een zwaar fysiek beroep, last van je rug, heupen of andere blokkades en blessures? Dan is deze les voor jou! Tijdens de les pakken we de dieper gelegen spieren aan, maken het bekkengebied los en verbeteren de algehele mobiliteit.

Veel sporters lopen wel eens een blessures op. Vaak komt dit door een beperkte mobiliteit en stabiliteit. Maar wat is mobiliteit eigenlijk? Letterlijk vertaald betekent het beweeglijkheid. Mobiliteit bepaalt, met behulp van spierkracht, de gecontroleerde flexibiliteit in je gewrichten. Dankzij een goede mobiliteit kun je je actief bewegen met de grootst mogelijke, pijnloze bewegingsvrijheid.

Mobility en stretch is een dynamische les uitgevoerd op de mat waar de focus ligt op ont stressen, het aanleren van een correcte houding, flexibiliteit en mobiliteit. In de les wisselen inspanning en ontspanning elkaar af: je raakt je grenzen aan en ontspant in de ruimte die daardoor ontstaat. De nadruk ligt op het stretchen van bindweefsel vanuit ontspanning. Omdat bindweefsel een stugge structuur heeft blijf je wat langer in een houding zodat de stretch zich geleidelijk aan kan ontwikkelen en de diep zittende spanning in spieren en bindweefsel los kan maken. Hierdoor verbetert de mobiliteit in je gewrichten en vermindert de pijn en overmatige spanning in nek, schouders, rug en heupen.

Voordelen van Mobility & Stretch​

Kernwoorden: Mobiliteit, stabiliteit, verbetering houding, voorkomen blessures, soepel en sterk, beweeglijkheid

HIT Training Groningen

Informatie: H.I.I.T. staat voor High Intensity Interval Training. H.I.I.T. is een trainingsvorm waarin je kort en intensief traint, afgewisseld door korte rustmomenten. H.I.I.T. bevordert conditie, glucose metabolisme en het verbetert de vetverbranding.

Elke workout legt de nadruk op andere, zowel mentale als fysieke, aspecten. De ene training legt de nadruk op kracht en spieruithoudingsvermogen, terwijl de ander zich focust op cardio en core en een volgende bijvoorbeeld weer op kracht en explosiviteit. In de trainingen maken we gebruik van eigen lichaamsgewicht, dynabands, kettlebells, circuits en soms doen we partneroefeningen.

Voordeel van alle trainingen is dat je op je eigen niveau kunt trainen, bovendien is ritmegevoel geen vereiste, alles gaat op je eigen tempo.

Het voordeel van H.I.I.T. Circuit is dat je kort en intensief traint, waardoor je conditie bevorderd wordt. Ook verbetert het je metabolisme en je vetverbranding. Bovendien is er elke maand een nieuw circuit, waardoor je lichaam elke maand een nieuwe prikkel krijgt en je kracht en cardio sneller en effectiever op kunt bouwen. Daarnaast is een groot voordeel dat je elke oefening op je eigen niveau kunt doen en ritmegevoel is niet nodig.

Onze HIIT les is een toffe 45 minuten high energy workout met elementen uit zelfverdedigingssporten en aerobics. Deze intensieve workout met eenvoudige choreografie zorgt voor conditieverbetering en vetverbranding. In no-time krijg je een geweldige conditie en word je sterker. Bij HIIT train je je hele lichaam en je wordt fit, snel en sterk!

Voordelen van HIT

Kernwoorden: Conditie, Explosiviteit, Uithoudingsvermogen, Afvallen

Pump & Burn (Bodypump)

Bij Pump & Burn trainen we de spierkracht van het hele lichaam met een halterstang op motiverende muziek/beats.

Informatie: Bij Pump & Burn trainen we de spierkracht van het hele lichaam, op de beat van de muziek. De les is onder begeleiding van een enthousiaste instructeur of instructrice. Iedereen voert de oefeningen uit met een halterstang en schijven waarbij in een les alle spiergroepen aan bod komen. Omdat je zelf het gewicht bepaalt kan iedereen op zijn of haar eigen niveau alles geven! Pump is toegankelijk voor iedereen. Na regelmatige deelname gaat je niveau snel omhoog, daag jezelf uit en doe er volgende week een schijf bij!

Bodypump: elementen van krachttraining en conditietraining op muziek verenigd in een aantrekkelijk programma. Doordat je met gewichten werkt, versterk je je lichaam en bouw je duurkracht op. Ideaal voor als je geen model kleerkast wilt, maar wel een goed gevormd lichaam. Bodypump, kort en intensief, zonder moeilijke pasjes of de verveling van herhaling.

Voordelen van Pump & Burn (Bodypump)​

Kernwoorden: Kracht, uithoudingsvermogen, afvallen, strak lichaam, alle niveau’s

Power Circuit

Informatie: De term circuittraining wordt gebruikt om aan te geven dat het gaat om krachttraining in circuit vorm. De les start altijd met een gezamenlijke warming up, vervolgens doe 1 of meerdere rondes van het circuit van ongeveer 10-20 verschillende oefeningen. De oefeningen worden in een specifieke volgorde afwerkt en de diverse spiergroepen; buik, armen, benen, rug, worden afwisselend getraind.

Synergy

Een fullbody workout met intense oefeningen met lichtere gewichten en eigen lichaamsgewicht. Goed voor kracht en conditie.

Informatie: deze calorie killer een gevarieerde training die je telkens uitdaagt!  Conditie, kracht, soeplesse, skill en FUN zijn elementen die elke les weer voorbij komen. Burpees, mountainclimbers, bearcrawls en jumping jacks zijn een aantal ingrediënten op het bootcamp menu. Houd jij van een uitdaging en wil jij je fitness naar het volgende level brengen? Dan is dit jouw les!

Omdat we met SYNRGY uitsluitend werken in de vrije ruimte is dit een vorm van functionele training. Door deze vorm van training werk je met SYNRGY, naast de opbouw van kracht en conditie, naar algehele fitheid in het dagelijks leven. SYNRGY is toegankelijk voor alle leden ongeacht leeftijd en fitheid, omdat iedereen voor zichzelf de intensiteit en het gewicht kan bepalen.

Voordelen van Buik, Billen & Benen

Kernwoorden: Conditie, Kracht, Strakker, Afvallen, Spiermassa bij billen opbouwen

BBB Groningen / Bootycamp

Informatie: Booty Blast is een intensieve les waarbij de focus ligt op je billen. Want wie wil er nou geen welgevormde Booty?

Tijdens de 1 uur durende workout werk je aan mooi gevormde en sterke billen én verbeter je jouw conditie en vetverbranding. Verschillende soorten oefeningen worden uitgevoerd op explosieve muziek, wat de les leuk en afwisselend maakt.

Wil jij strakke & ronde billen en een sterke core? Dan is de Abs & Booty les echt iets voor jou! In 50 minuten werk je op de tofste muziek aan je billen, benen en buikspieren. Daarvoor gebruiken we resistance bands en een gewicht voor nog meer intensiteit en maximale burn. De les is makkelijk te volgen maar wel pittig!

Twee smaken: lichaamsgewicht en veel verbranden, circuit met kracht en grote gewichten voor grotere rondere spieren.

Voordelen van Boksen

Boksen Groningen

Online
MyGym GroningenX

Chat nu met MyGYM

Welkom op onze website. Via Whatsapp kan je ons bereiken voor vragen of een vrijblijvende kennismaking met de sportschool 😀 Hoi, MyGym hier! Via Whatsapp kan je ons vragen stellen of een berichtje sturen over Groepslessen 😀